Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výběr slovní zásoby pro výuku AJ na 2. stupni ZŠ
ČAPEK, Tomáš
Diplomová práce se zabývá vyučovanou slovní zásobou v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje kritériím pro výběr slovní zásoby a výukovými požadavky kladenými prostřednictvím kurikulárních dokumentů. Praktická část představuje kvantitativní výzkum vedený jednak v šestém, jednak v devátém ročníku ZŠ. V šestém ročníku zjišťuje, s jakými očekáváními vstupují žáci na druhý stupeň ZŠ z hlediska toho, co předpokládají, že se v oblasti slovní zásoby AJ naučí, respektive toho, co by se během školní docházky naučit chtěli. Výzkum v deváté třídě zjišťuje, zda mají žáci na konci povinné školní docházky pocit, že je jimi ovládnutá slovní zásoba užitečná, nakolik dostačuje jejich potřebám, potažmo z jakých okruhů by chtěli svou slovní zásobu rozšířit. Na základě dat získaných prostřednictvím výzkumu práce zkoumá, zda obsah slovní zásoby učebnicové řady Project, používaných na ZŠ, odpovídá potřebám žáků.
Teaching Cultural Studies of English-speaking Countries at Grammar Schools in the Czech Republic in 21st century
Kovářová, Jana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na pojem reálií jako takový, jejich úlohu a celkové trendy jejich vyučování z pohledu odborníků, vyučovacích metod a RVP G. Dotazníkovou metodou zaměřenou na gymnazijní učitele angličtiny se zjistilo, jakým způsobem a v jaké míře se reálie vyučují. Obsahová analýza tří nejvíce používaných učebnic angličtiny ukázala, že v sobě zahrnují výuku reálií tak, jak jsou proklamovány v RVP G, avšak nezahrnují všechna témata a velmi zřídka se v nich objevují některé anglicky mluvící země. V závěrečné části je prezentována vyučovací hodina pro gymnazijní výuku reálií anglického jazyka. Pro tuto hodinu byla cíleně vybrána jako vhodný kandidát Austrálie, jelikož se ve všech učebnicích vyskytovala jen zřídka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Československo za komunistické totality ve filmu a seriálu a využití těchto ve výuce
Nedbal, Václav ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vhodné a efektivní využití filmových a seriálových zpracování témat spadajících do období komunistické totality v Československu (tedy mezi lety 1948 a 1989, s důrazem na období 1948-1969). Práce je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž stěžejní, didaktická, část práce je obsažena ve třetí a čtvrté kapitole. První kapitola popisuje základní historické souvislosti týkající se komunistické vlády v Československu mezi roky 1948 a 1989. Pro úplnost také pojednává o vzniku myšlenky komunismu, dále rozvoji Komunistické strany Československa v období první republiky, a také období poválečné třetí republiky. Ke zpracování této kapitoly bylo využito editovaných pramenů a sekundární literatury. Druhá kapitola se věnuje jednotlivým filmovým a seriálovým zpracováním témat spojených s řešeným obdobím. Představuje konkrétní filmy a seriály vzniklé v současnosti (resp. období porevolučním), ale také vzniklé za totality před rokem 1989. Některá díla jsou v kapitole rozebrána do větších detailů, další jsou představena jako nabízené alternativní možnosti pro zapojení do výuky. Třetí kapitola shrnuje didaktický a historický potenciál rozebíraného tématu, nabízí vhodnou literaturu a vysvětluje, jak se k tématu staví Rámcové vzdělávací programy. Čtvrtá kapitola obsahuje tzv. "nápadník". V...
Právní povaha kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému ČR
Švec, Jaroslav ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Právní povaha kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému ČR. ABSTRAKT Tato práce se zabývá vybranou množinou kurikulárních dokumentů v českém právním řádu zakotvenou zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Pozornost se zaměřuje na rámcové vzdělávací programy (RVP) a školní vzdělávací programy (ŠVP), pro něž byly vydány příslušné RVP, a v teoretické rovině také na Národní program vzdělávání dle školského zákona ve znění zákona č. 101/2017 Sb., účinném do 30. 9. 2020. V době očekávání významných obsahových změn státní úrovně kurikulárních dokumentů, a v jejich důsledku i změn úrovně školní, je cílem práce analyzovat podstatné právní aspekty jednotlivých typů kurikulárních dokumentů a jejich vzájemných vztahů, a dále posoudit, zda současná právní úprava adekvátně reflektuje jejich předpokládané funkce a význam ve vzdělávání. Za tím účelem však nejprve vymezuje stěžejní pojmy a poskytuje stručný vhled do historie vývoje kurikula. Práce shledává v platné právní úpravě nedostatek v podobě absentujícího stanovení právní formy, v níž mají sledované kurikulární dokumenty vcházet v život, a následně zkoumá, zda a jakým způsobem je tuto mezeru právní úpravy vzdělávacího systému třeba zhojit. Aplikací párových metod...
Metody a techniky dramatické výchovy v hodinách českého jazyka ve 3. ročníku ZŠ.
Pajpachová, Šárka ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké možnosti může dramatická výchova přinést do výuky českého jazyka ve 3. ročníku základní školy. Zásadní otázkou je, zda je dramatická výchova vhodným nástrojem k učení žáků a jaké je spektrum využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce českého jazyka ve 3. ročníku na základní škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je uveden český jazyk a dramatická výchova v rámci obsahu učiva na základní škole, včetně jejich charakteristik a cílů, které jsou v souladu s rámcovým vzdělávacím programem. Zabývá se také metodami i vzájemnou propojeností obou oborů. Dále jsou v teoretické části uvedena specifika žáka na 1. stupni základní školy. Praktická část je rozčleněná podle dní v týdnu. Každý den obsahuje popis konkrétní vyučovací hodiny českého jazyka ve 3. ročníku, do které jsou zařazeny metody a techniky dramatické výchovy. Každá lekce obsahuje též reakce žáků v průběhu výukového bloku. Všechny vyučovací jednotky jsou ukončeny vlastní závěrečnou reflexí s uvedením, co se povedlo a naopak co se nepovedlo. Zde dochází i k zodpovězení výzkumné otázky. Tato diplomová práce upozorňuje na pozitivní vliv dramatické výchovy při výuce českého jazyka s ověřením jejích metod a technik v oblasti edukačního, osobnostního i sociálního...
Výuka výchovy k občanství na českobudějovických základních školách
HŘÍDELOVÁ, Kristýna
Diplomová práce Výuka výchovy k občanství na českobudějovických základních školách se zaměřuje na aktuální stav vyučování předmětu výchova k občanství na základních školách v Českých Budějovicích. Teoretická část se zabývá systémem kurikulárních dokumentů, analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jeho následnou komparací s jednotlivými školními vzdělávacími programy na vybraných českobudějovických základních školách. Praktická část představuje rozhovory se čtveřicí učitelů, vyučujících předmět výchova k občanství na vybraných základních školách v Českých Budějovicích. Jedná se o následující základní školy: ZŠ a MŠ Kubatova, Základní škola Matice školské, Církevní základní škola a ZŠ a MŠ J. Š. Baara.
Projektové vyučování ve výuce lidských práv ve výchově k občanství
Nováková, Lucie ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se nejprve zabývá v teoretické části porovnáním Listiny základních práv a svobod ČR a Slovenské ústavy s deklarací lidských práv ve smyslu historického přijetí v obou porovnávaných státech. Dále se věnuje projektovému vyučování, a to zvláště ve vztahu k využití projektového vyučování ve výuce lidských práv na druhém stupni základní školy. Proto se též zabývá místem Lidských práv v RVP pro základní vzdělávání a též jejich místem v konkrétních ŠVP vybraných škol. Diplomová práce předloží návrh didaktického projektu ve zmíněné oblasti a navrhne a blíže popíše dílčí didaktické postupy uplatnitelné při realizaci navrhovaného projektu. V rámci realizace diplomové práce se počítá s uskutečněním projektu a s jeho evaluací.
Počítačové modelování komplexů RNA-dependentní RNA polymerázy viru Zika a analog NTP
Ronovský, Michal ; Barvík, Ivan (vedoucí práce) ; Pospíšil, Miroslav (oponent)
Nedávno publikovaná krystalografická struktura RNA-dependentní RNA polymerázy (RdRp) viru Zika umožňuje provádět molekulárně dynamické (MD) simulace tohoto enzymu, které mohou napomoci při racionálním návrhu inhibitorů - potenciálních chemoterapeutik. V teoretické části práce jsou po- psány základní principy MD simulací a mimo jiné i princip výpočtu vazebné volné energie. Poté následuje stručný úvod do struktury nukleových kyselin, proteinů, RNA polymeráz a popis exprese genetické informace. V praktické části práce jsou prezentovány alchymistické transformace ADP na jeho analoga, která byla nedávno vysyntetizována v ÚOCHB AV ČR. Transformace jsou provedeny nej- prve ve vodní obálce a následně v aktivním místě HCV RdRp. Dále je konformace RdRp viru Zika modifikována tak, aby odpovídala konformaci polymerázy viru hepatitidy C a bylo možné do ní vložit nukleové kyseliny. Nakonec jsou provedeny MD simulace analog ADP v aktivním místě polymerázy viru Zika.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.